Acciaiu strutturalehè un materiale di custruzzione standard fattu da certi gradi d'acciaiu è vene in una gamma di forme trasversali standard di l'industria (o "profili"). I gradi d'acciaiu strutturale sò sviluppati cù una cumpusizione chimica specifica è proprietà meccaniche cuncepite per applicazioni specifiche.
In Europa, l'acciaiu strutturale deve rispettà a norma europeaEN 10025, chì hè amministratu da u Cumitatu Europeu per a Standardizazione di u Ferru è di l'Acciaiu (ECISS), un sottogruppu di u Cumitatu Europeu per a Standardizazione (CEN).
Ci sò parechji esempi di gradi d'acciaiu strutturale europeu, cum'è S195, S235, S275, S355, S420 è S460. In questu articulu, ci cuncentreremu nantu à a cumpusizione chimica, e proprietà meccaniche è l'applicazioni di S235, S275 è S355, trè gradi d'acciaiu strutturale cumuni utilizati in diversi prughjetti di custruzzione in l'Unione Europea.
Sicondu a classificazione Eurocode, l'acciai strutturali devenu esse designati da simbuli standard cumpresi, ma senza limitazione, S, 235, J2, K2, C, Z, W, JR è JO, induve:
Sicondu u prucessu di fabricazione, a cumpusizione chimica è l'applicazione assuciata, lettere è classificazioni supplementari ponu esse aduprate per identificà un gradu o pruduttu specificu d'acciaiu strutturale.
A classificazione di l'UE ùn hè micca una norma mundiale, dunque parechji gradi pertinenti cù e stesse proprietà chimiche è meccaniche ponu esse aduprati in altre parti di u mondu. Per esempiu, l'acciaiu strutturale pruduttu per u mercatu americanu deve risponde à i requisiti di l'American Society for Testing and Materials (ASTM). I codici internaziunali cumincianu cù "A" seguita da a classa adatta, cum'è A36 oA53.
In a maiò parte di i paesi, l'acciaiu strutturale hè regulatu è deve risponde à norme specifiche minime per a forma, a dimensione, a cumpusizione chimica è a resistenza.
A cumpusizione chimica di l'acciaiu strutturale hè estremamente impurtante è assai regulata. Questu hè u fattore principale chì determina e proprietà meccaniche di l'acciaiu. In a tavula sottu pudete vede i livelli percentuali massimi di certi elementi regulabili presenti in i gradi d'acciaiu strutturale europeu S235,S275è S355.
A cumpusizione chimica di l'acciaiu strutturale hè estremamente impurtante è strettamente regulata. Hè un fattore fundamentale chì determina e proprietà meccaniche di l'acciaiu. In a tavula sottu pudete vede a percentuale massima di certi elementi regulati in i gradi d'acciaiu strutturale europeu S235, S275 è S355.
A cumpusizione chimica di l'acciaiu strutturale hè assai impurtante per l'ingegneri è varierà da gradu à gradu secondu u so usu previstu. Per esempiu, S355K2W hè un acciaio strutturale indurito, chjamatu K2, cù una cumpusizione chimica cuncipita per una resistenza più alta à l'intemperie - W. Dunque, a cumpusizione chimica di questu gradu d'acciaiu strutturale differisce ligeramente da u standard.Gradu S355.
E proprietà meccaniche di l'acciaiu strutturale sò à a basa di a so classificazione è applicazione. Ancu s'è a cumpusizione chimica hè u fattore principale chì determina e proprietà meccaniche di l'acciaiu, hè ancu impurtante cunnosce i criteri minimi per e proprietà meccaniche o e prestazioni, cum'è a resistenza à u snervamentu è a resistenza à a trazione, cum'è descrittu in più dettagliu quì sottu.
A resistenza à u snervamentu di l'acciaiu strutturale misura a forza minima necessaria per creà una deformazione permanente in l'acciaiu. A cunvenzione di denominazione aduprata in a norma europea EN10025 si riferisce à a resistenza à u snervamentu minima di un gradu d'acciaiu pruvatu à 16 mm di spessore.
A resistenza à a trazione di l'acciaiu strutturale hè ligata à u puntu in u quale si verifica a deformazione permanente quandu u materiale hè stiratu o stiratu trasversalmente longu a so lunghezza.
L'acciaiu strutturale vene in una varietà di gradi, ma hè spessu vindutu preformatu in una forma trasversale specifica cuncipita per una applicazione specifica. Per esempiu, l'acciaiu strutturale vindutu cum'è travi à I, travi à Z, architravi à scatula, sezioni strutturali cave (HSS), travi à L è piastre d'acciaiu sò cumuni.
Sicondu l'applicazione desiderata, l'ingegnere specifica u gradu di l'acciaiu - di solitu per risponde à a resistenza minima, u pesu massimu è i pussibuli requisiti climatichi - è ancu a forma di a sezione - in relazione à a situazione necessaria è à i carichi o i carichi previsti.
L'acciaiu strutturale hà parechje applicazioni, è e so applicazioni sò varie. Sò particularmente utili perchè offrenu una cumbinazione unica di bona saldabilità è resistenza garantita. L'acciaiu strutturale hè un pruduttu estremamente adattabile spessu preferitu da l'ingegneri chì cercanu di massimizà a resistenza o e strutture in forma di S minimizendu u so pesu.
Data di publicazione: 13 d'aprile di u 2023