Classificazione di l'acciaiu alliatu
U cusì dettutubu d'acciaiu in legahè di aghjunghje alcuni elementi di lega nantu à a basa di l'acciaiu à u carbone, cum'è Si, Mn, W, V, Ti, Cr, Ni, Mo, ecc., chì ponu migliurà a resistenza, a tenacità, a temprabilità, a saldabilità, ecc. di l'acciaiu. prestazioni. L'acciaiu alliatu pò esse classificatu secondu u cuntenutu di elementi di lega, è in a pruduzzione industriale è a vita, l'acciaiu alliatu serà adupratu in industrie specifiche, è hè ancu cumunu di classificà secondu u scopu.
Classificazione secondu u cuntenutu di l'elementi di lega
Acciaiu à bassa lega: a quantità tutale di lega hè menu di 5%;
Acciaiu à lega media: a quantità tutale di lega hè 5 ~ 10%;
Acciaiu altamente legatu: a quantità tutale di lega hè superiore à 10%.
Classificazione per scopu
Acciaiu strutturale alliatu: acciaio strutturale à bassa lega (cunnisciutu ancu cum'è acciaio à bassa lega ordinaria); acciaio di cementazione alliatu, acciaio tempratu è temperatu alliatu, acciaio per molle alliatu; acciaio per cuscinetti à sfera
Acciaiu per utensili in lega: acciaiu per utensili da taglio in lega (cumpresi l'acciaiu per utensili da taglio à bassa lega, l'acciaiu à alta velocità); acciaiu per stampi in lega (cumpresi l'acciaiu per stampi a freddo, l'acciaiu per stampi a caldo); acciaiu per utensili di misurazione
Acciaiu di prestazione speciale: acciaio inox, acciaio resistente à u calore, acciaio resistente à l'usura, ecc.
Numeru d'acciaiu alliatu
Acciaiu strutturale à bassa lega è alta resistenza
U so nome di marca hè urganizatu in trè parti: a lettera pinyin cinese (Q) chì rapprisenta u puntu di snervamentu, u valore limite di snervamentu è u simbulu di gradu di qualità (A, B, C, D, E). Per esempiu, Q390A significa acciaio strutturale à bassa lega è alta resistenza cù una resistenza à snervamentu σs = 390N/mm2 è gradu di qualità A.
Acciaiu strutturale in lega
U so nome di marca hè cumpostu da trè parti: "dui cifri, dece simbuli d'elementi + numeri". I primi dui cifri rapprisentanu 10.000 volte a frazione di massa media di carbone in l'acciaiu, u simbulu di l'elementu indica l'elementi di lega cuntenuti in l'acciaiu, è i numeri daretu à u simbulu di l'elementu indicanu 100 volte a frazione di massa media di l'elementu. Quandu a frazione di massa media di l'elementi di lega hè menu di 1,5%, generalmente solu l'elementi sò indicati ma micca u valore numericu; quandu a frazione di massa media hè ≥1,5%, ≥2,5%, ≥3,5%, ..., 2 è 3 sò marcati currispundentemente daretu à l'elementi di lega, 4, . . . Per esempiu, 40Cr hà una frazione di massa media di carbone Wc = 0,4%, è una frazione di massa media di cromu WCr <1,5%. S'ellu hè acciaio di alta qualità, aghjunghje "A" à a fine di u gradu. Per esempiu, l'acciaiu 38CrMoAlA appartene à l'acciaiu strutturale di lega di alta qualità.
Acciaiu per cuscinetti à rulli
Aghjunghjite "G" (a prima lettera di u pinyin cinese di a parola "roll") davanti à a marca, è u numeru daretu indica mille volte a frazione di massa di cromu, è a frazione di massa di carbone ùn hè micca marcata. Per esempiu, l'acciaiu GCr15 hè un acciaio per cuscinetti à rulli cù una frazione di massa media di cromu WCr = 1,5%. Se l'acciaiu per cuscinetti à cromu cuntene elementi di lega diversi da u cromu, u metudu d'espressione di questi elementi hè u listessu chè quellu di l'acciaiu strutturale in lega generale. L'acciai per cuscinetti à rulli sò tutti acciai di alta qualità, ma "A" ùn hè micca aghjuntu dopu à u gradu.
Acciaiu à strumenti in lega
A diffarenza trà u metudu di numerazione di questu tipu d'acciaiu è l'acciaiu strutturale alliatu hè chì quandu Wc <1%, una cifra hè aduprata per indicà e mille volte a frazione di massa di carbone; quandu a frazione di massa di carbone hè ≥1%, ùn hè micca marcata. Per esempiu, l'acciaiu Cr12MoV hà una frazione di massa di carbone media di Wc = 1,45% ~ 1,70%, dunque ùn hè micca marcata; a frazione di massa media di Cr hè 12%, è e frazioni di massa di Mo è V sò tramindui menu di 1,5%. Un altru esempiu hè l'acciaiu 9SiCr, u so Wc mediu = 0,9%, è u WCr mediu hè <1,5%. Tuttavia, l'acciaiu per utensili à alta velocità hè una eccezione, è a so frazione di massa di carbone media ùn hè micca marcata, ùn importa quantu sia. Siccomu l'acciaiu per utensili alliatu è l'acciaiu per utensili à alta velocità sò acciaio di alta qualità, ùn ci hè bisognu di marcà "A" dopu à u so gradu.
Acciaiu inox è acciaio resistente à u calore
U numeru davanti à stu tipu d'acciaiu indica mille volte a frazione di massa di carbone. Per esempiu, l'acciaiu 3Crl3 significa chì a frazione di massa media Wc = 0,3%, è a frazione di massa media WCr = 13%. Quandu a frazione di massa di carbone Wc ≤ 0,03% è Wc ≤ 0,08%, hè indicatu da "00" è "0" davanti à a marca, cum'è 00Cr17Ni14Mo2, acciaio 0Cr19Ni9, ecc.
Data di publicazione: 13 di marzu di u 2023